2018. január 16., kedd

Mit olvassak 2018-ban?

Sziasztok Fecnikukkolók!

Amikor feltettem magamnak a címként is olvasható kérdést, akkor elhatároztam, hogy idén bizony minden olyan könyvet el fogok olvasni, amire eddig azt mondtam: "Igen, majd egyszer."

Sok "alapmű" van, ami kimaradt az életemből - eddig! Idén azonban feltett szándékom szélesíteni a látókörömet és bepótolni mindazt, amit eddig csak a "szeretném" kategóriába soroltam.

Nos, egyszerűbb, ha nem magyarázom túl, egyszerűen csak olvassátok el a következő listát! ;)



1. Agatha Christie könyv

Tudom, tudom. Kész sokk, hogy egyetlen Agatha regényt sem olvastam még. Nos, hát igen, ez van. Azonban ő már régóta mozgatja a fantáziámat, úgyhogy idén biztosan elolvasok tőle pár művet. Bár az oldal célja nem a könyvkritika, azért arról lehet beszámolok majd nektek, hogy milyen volt az első találkozásom az írónővel. Egyébként a Gyilkosság az Orient Expresszen című könyvel fogom kezdeni, azon egyszerű oknál fogva, hogy nagyon kíváncsi vagyok a most megjelent, ebből készült filmre is. Addig azonban nem szeretném megnézni, amíg a könyvet nem olvastam.

2. Kortárs magyar irodalom

Félelmetesen le vagyok maradva ezen a téren, pedig hát igazán illene a jelenlegi (vagy legalábbis "nem olyan régi") hazai sikerkönyvekkel is foglalkoznom. Még nem döntöttem el, hogy pontosan kitől vagy milyen könyvet fogok elolvasni. Sok minden érdekel, egyenlőre nem tudom, melyik mellett teszem le a voksomat. Mindenesetre Frei Tamás könyvei éppúgy mozgatták a fantáziámat az utóbbi években, mint Fejős Éváé, úgyhogy lehet ők ketten lesznek a lista élén.

3. Pszichológiával és az emberi viselkedéssel foglalkozó könyvek

Egyrészt ezek a témák mindig is érdekeltek, másrészt pedig úgy gondolom, hogy nagy segítségemre lehetnek karakteralkotáskor. Eddig két könyvet szemeltem ki magamnak: Philip Zimbardo - Pszichológia mindenkinek és Barbara Pease - A testbeszéd enciklopédiája. Az egyiken a Varázstinta blogon akadt meg a szemem, a másikat pedig drága Emília Molla (Lia) ajánlotta.

4. Jane Austen könyv

Dobok egy csontot romantikus énemnek is. A Büszkeség és balítéletet nagyon szerettem tiniként, de soha nem olvastam. Annak ellenére, hogy nem titok a sztori (nem mintha nem lenne amúgy is kiszámítható), mindenképp szeretném elolvasni. Vágyom egy kicsit a kisasszonyok, bájolgás, úriemberek világába.

5. Klasszikusok

Hát ez egy elég tág fogalom, ezt elismerem. :D Igazából ami jelenleg tervben van az az Üvöltő szelek (most kaptam belőle egy példányt az egyik barátnőmtől) és senki ne kapjon sokkot, de a görög mitológia iránti imádatom miatt az Odeüsszeia. Még lehet bővülni fog ez a lista, de ezt a kettőt már tényleg szeretném kipipálni.

Ti milyen könyvek elolvasását halogatjátok? Van esetleg tippetek, tanácsotok, javaslatotok, hogy mivel érdemes kiegészítenem a listát? 


2 megjegyzés:

  1. Hűű, ha javasolhatok A.C-től a Ferde ház zseniális! :3 Klasszikusokat én most nagyon falom, az Egy tiszta nőt mindneképpen olvasd el, szerintem egy mestermű. ^^
    Kortárs magyar nem nagyon érdekelt sosem, de Dragomány György Fehér király könyvét mindenhol kötelezővé teném a 12-eseknek. XD

    Moro

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűű köszönöm a javaslatokat! ;) Mindenképp utánuk nézek majd idén! <3

      Törlés