2018. december 25., kedd

Évösszegzés 2018 - Henna TOP 3 listái

Sziasztok Fecnikukkolók!

Először is, szeretnék mindenkinek békés, szeretettel teli karácsonyt és élményekben gazdag 2019-es évet kívánni!

Mielőtt azonban a jövőbe tekintenénk, és elkezdenénk tervezgetni azt, hogy miket fogunk csinálni a
következő évben, szerintem ez az időszak tökéletes arra, hogy kicsit lelassítsunk, és visszatekintsünk. Hiszen, az elmúlt esztendőben szerzett tapasztalatok segítésgünkre lehetnek. Ahogy a Télapó listáján ellenőrzi, hogy melyik gyerek volt jó, és melyik rossz az idén, úgy mi is megtehetjük, hogy visszatekintve értékeljük, melyik tettünk, döntésünk volt helyes vagy sem. Itt az ideje, az évösszegzésnek!


Mivel csapongó gondolataimat csak úgy tudom hatákonyan rendbe szedni, ha listákat készítek, ezért most is ehhez a módszerhez folyamodtam. Különböző témákra bontottam az idei évet, melyek három elemből állnak. Egy-egy elem inkább csak élménybeszámolás, vagy épp gyónás, de van, amelyiket esetleg tanácsként is értelmezhettek, és így talán hozzá segítem a jövő éveteket ahhoz, hogy még jobb legyen.

Lássuk tehát a TOP 3 listákat!


1. A legjobb könyvek, amiket idén olvastam

Forrás: Pinterest
- Outlander

Sokszor meséltem már róla, sőt, egy külön bejegyzés is szólt a Gabaldon varázslatról, ami idén nálam egyértelműen hatott (az említett bejegyzést IDE kattintva elolvashatjátok). Tekintve, hogy szokatlanul hosszú könyvekről van szó, ezért a 2018-as évem nagy részében ezt a sorozatot olvastam, és mivel a soronkövetkező, azaz ötödik résznek a második kötete jövőre jön ki, ezért biztosított, hogy 2019-ben se kelljen hiányolnom Clairet és Jamiet. Aki szereti, a több évet felölelő, kalandos, romantikus és történelmileg is nagyon érdekes írásokat, ő mindenképpen fogjon bele!
Forrása: saját fotó

- Jöttem, hadd lássalak

D. Tóth Kriszta regényéről is megírtam már a véleményemet korábban, ezt ha szeretnétek, el is olvashatjátok IDE kattintva. Annak ellenére, hogy egy igaz, de szomorú történetet dolgoz fel, nekem nagyon sokat segített. Nem sokkal azután olvastam, hogy elveszítettem a nagymamámat, és valamilyen furcsa, számomra megmagyarázhatatlan módon ez a könyv megkönnyítette ezt feldolgozni. Ezért örökké hálás leszek.

- Kakukkszó

2017-ben, születésnapomra kaptam ajándékba, de elolvasni csak idén tudtam. Szeretem a krimiket, mégis az "Ezeket a könyveket szeretném" listámon ritkán kapnak helyet, mert beelőzi azokat a misztikus vagy kalandregények. Ezért is örültem, hogy akaratlanul is a kezembe került ez az egy, ráadásul a szívemnek nagyon kedves író tollából született meg. A stílus, a történetszál vezetése, az események kibontakozása mind-mind suttogott arról, hogy ki is a szerző, holott az illető igyekezett az álnév mögé bújni. Aki szereti az ebbe a kategóriába tartozó írásokat, mindenképpen olvassa el, csak jó kritikákat hallani a könyvről és higgyétek el, nem véletlen. A folytatása még várat magára, talán 2019-ben sikerül sort kerítenem rá.

2. A legjobb TV sorozatokat, amikkel idén találkoztam

- A szökés

Igen, tisztában vagyok vele, hogy ez nem épp idei sztár sorozat, hiszen már sok-sok éve annak, hogy igazán nagy durranásnak számított, akkor azonban mégsem néztem. Egyik korábbi írásomból tudhatjátok, hogy a sorozatokat tekintve igazán mindenevő vagyok. Azért kezdtem bele idén ebbe a sorozatba, mert egyrészt már régóta furdalta az oldalamat a kíváncsiság, hogy miért olyan nagy szám, és mert szeretek úgy nézni egy sorozatot, ha már tudom, hogy lezárták. Így legalább tudom, hogy nem kell tűkön ülve várnom a folytatását. A sors iróniája, hogy mikor már javában faltam A szökés részeit (mert persze határozottan kijelenthető, hogy rajongója lettem), kiderült, hogy jön még folytatás. Így jártam.

- Outlander

Tudom, tudom. Nem tűnik túl igazságosnak, hogy két kategóriában is megemlítem, de lássuk be, ha egy könyvadaptáció - ráadásul nem film, hanem sorozat formájában - jóra sikerül, az igenis méltó rá, hogy külön helyet kapjon. Nem kérdés, hogy a gyönyörű skót tájakon készült felvételek nagyjából az első másodpercben elrabolták a szívemet, hiszen imádom Skóciát, és mindent, ami vele jár. Így tehát nagy előnnyel indult a sorozat, de később már nem is volt szükség ilyen előnyre, hiszen a törénet, a karakterek és persze a remek színészek/színésznők munkájának köszönhetően ez a sorozat abszolút kiérdemelte az első helyet a kedvenc sorozataim listáján.

- Stranger Things

Forrás: Pinterest
És ha már a kedvenc sorozataim listájánál tartunk, nagyon előkelő helyet kap rajta a Stranger Things is. Nagyjából egy éve el akarom már kezdeni, de örülök, hogy csak most tettem. Alig néhány hete kóstoltam bele ebbe a történetbe, de pár nap alatt úgy ledaráltam a két évadot, mintha ezen múlt volna az életem. Azért vagyok boldog, amiért korábban nem fogtam bele, mert akkor türelmetlenül várhattam volna egyik részt a másik után. Még így is nehéz volt kivárnom, hogy leteljen a munkaidőm és hazaérve megnézhessem a soron következő részt! Persze így most a harmadik évadot várom úgy, mint kis gyerek a Mikulást, de hát abszolút megérte. Nem értettem, miért istenítik olyan sokan a sorozatot, sőt, a színészeket és színésznőket, akiknek nagy része még gyerek, ám látva az alakításukat, már bennem sincs több kérdés: fantasztikusak!

3. Idei filmek, amik nagy hatással voltak rám

- Csillag születik

Romantikus dráma - naná, hogy ilyen nem maradhat el egy nő listájáról. Ám első sorban nem is a történet az, ami miatt megérdemelte ez a film, hogy helyet kapjon a TOP 3-ban. Az ugyanis már egy nagyon régi történet - sokadik feldolgozás már ez a film, így tehát úgy érzem, azt nem méltathatom annyira, bár tény, hogy a mondanivalója örökérvényű. Az ok, amiért mindenképpen meg szerettem volna említeni nektek az az, mert remek dalok vanna benne! Bradley Cooper engem határozottan meglepett a hangjával (és olvastam egy cikket, amiben írták, hogy rengeteget is dolgozott azon), Lady Gaga pedig a színésznői képességeivel. És mind a kettő pozitív meglepetés volt. Nézzétek meg, tényleg!

- Bohém rapszódia

Forrás: Pinterest
Annyira izgultam ezért a filmért! Mikor megláttuk barátnőmmel az előzetesét, feltettük a kérdést, hogy mi a fenéért nem készült még a Queenről film?? Hiszen a zenei világ olyan meghatározó bandájáról van szó, akiknek a története legendás. Féltem, mert tudtam, hogy ez a film vagy fantasztikus lesz, vagy borzalmas. Tudtam, hogy itt köztes megoldás nem születhet. Bíztam benne, hogy egész egyszerűen nem mernének az alkotók egy rossz filmmel előállni, és szerencsére ez így is lett. Tisztában vagyok vele, hogy vannak benne ferdítések, eltérések az időrendben a valósághoz képest, de nekem, aki annyira nem Freddie Mercury rajongó, hogy életének minden mozzanatát ismerjem, ez teljesen megbocsátható volt. A hangulat, a látvány és természetesen a zenék elképesztőek a filmben és a mindenki által ismert, tragikus vége ellenére mondhatom, hogy az egyik legmotiválóbb alkotás, amit idén láttam.

- Legendás állatok: Grindelwald bűntettei

Aki valaha is olvasott tőlem valamilyen könyves kihívást, ő biztosan tudja, hogy nagy rajongója vagyok Harry Potter világának. Ebbe természetesen beletartoznak a legendás állatok is, ám az első rész után aggódni kezdtem. Látványos volt az is, ám kissé vontatott, és tudtam, hogy ha a második rész is így sikerül, akkor nagyon csalódott leszek. Hála mindenkinek, aki részt vett a film elkészítésében, mert nem kellett csalódnom. Ugyan még mindig érezhető volt a "vihar előtti csend" hatás a filmen, de ez már jóval mozgalmasabb volt, és sokkal több utalást is kaptunk az időben később játszódó Harry Potter világához. 

4. A legjobb új éttermek, amiket idén kipróbáltam

- Rosetta

Személyes véleményem szerint Székesfehérvár egyik legjobb étterme. Kétségtelenül elfogult vagyok az étlapjuk miatt - ugyanis van egy külön menüsor, ami kifejezetten mindenmentes ételeket tartalmaz. Ez nekem akkora kincs, hogy el sem tudom mondani! Nyilván elkérik az árát - mint minden hasonló élelmiszernek -, de cserébe nagyon finomat ehetünk és szerencsére nem is kell beérnünk nyulfarknyi adagokkal. Szóval aki erre jár és egy különlegesebb helyen szeretné elkölteni az ebédjét/vacsoráját, mindenképpen ide menjen!

- Egy csipet nádas

Az év legcsodásabb meglepetése, legalábbis éttermek szempontjából. Siófokon kóboroltunk két barátnőmmel és egy olyan helyet kerestünk, ahol igazán finomat ehetünk. Az internet segítségével bukkantunk rá az Egy csipet nádasra. Odafelé tartva szinte úttalan útakon mentünk és már-már azon gondolkodtunk, hogy ideje lenne visszafordulni, amikor az egyik leghangulatosabb étterem tárult a szemem elé, ahol valaha is jártam. Plusz meglepetés volt, hogy azon a hétvégén az akkori tematikának köszönhetően pont mindenmentes ételeket szolgáltak fel! Mindez olyan véletlen volt, amit csakis sorsszerűnek tudok nevezni. Azóta is visszavágyom oda.

- Funky Pho

A fővárosunkban található helyre az egyik legjobb barátnőm vezetett el, aki imádja a jó kajákat, ezért mindig lehet rá számítani, ha felteszem neki azt a kérdést, hogy "Mit eszünk ma?". Csakhogy megismerjétek őt is egy kicsit, elárulom, hogy a finom popcorn miatt hajlandó közel háromnegyed órát utazni a dunaújvárosi moziig. Szóval ő mutatta meg a Funky Phot, ahol életemben először ettem nyári tekercset és a hozzájáró mogyorós szósz a legjobb volt, amit valaha kóstoltam! Ha valaki unja a "hétköznapi" ételeket, akkor látogasson el ide. Nem hazudok, a hely maga gyakorlatilag egy kis lyuk, de tökéletesen igaz rá a jól ismert mondás: ne ítélj külső alapján!

Forrás: saját fotó
5. Idei legjobb utazásaim

- Brugge

A várost híressé tevő film is felkerülhetett volna a listára, ha mondjuk TOP 5 lista lenne, mert az In Bruges tényleg nagyon jó és határozottan a "látni kell" kategóriába sorolható. A városról és az utazásról szóló részletesebb élménybeszámolót IDE kattintva eléritek. Imádtam a tündéri hangulatát, a hajókázást, a meggysört, sőt még azt is, hogy a szállásunk neve Blabla volt. :D

- Krakkó

Krakkóba idén egy olyan baráti társasággal látogattam el egy hosszú hétvége erejéig, akikkel még soha nem utaztunk közösen, így ez külön nagy kihívás és élmény is volt egyben. Arról is meséltem már nektek, hogy szerintem miért érdemes ellátogatni Lengyelországba (IDE kattintva megtudhatjátok ;) ), és az akkori véleményem ezzel kapcsolatban nem változott. Annak ellenére, hogy nem először voltam a csodás városban, számos új területét ismertem meg, és ez csak megerősített abban, amit így is sejtettem már: nem utoljára jártam Krakkóban. Az utazásról bővebben IDE kattintva olvashattok.

- Horvátország

Idén sem törtük meg a hagyományt, és a munkahelyemen szerzett barátaimmal elmentünk nyaralni pár napra Horvátország egyik tengerparti városkájába. A kitűnő társaság adott volt, így nem is csodálkozom, hogy szuper volt az az utazás is! Bár delfineket nem láthattam, ennek ellenére is a legnagyobb élmény a közel egész napos hajókirándulás volt. A hosszabb élménybeszámolót is elolvashatjátok IDE kattintva.

6. Amiket elmulasztottam idén

- Nem fejeztem még be a blogom megújítását

Nos, igen, eljött a gyónás ideje. Olyan sok tervem volt a 2018-as évre! Mind a blogokkal, mind az életem egyéb területein, ám sajnos rá kellett jönnöm, hogy mindent bizony nem lehet. Idén a szabadidőm legnagyobb részét barátokkal töltöttem, ami egyértelműen az egyik legmozgalmasabb évvé tette az ideit, ám sajnos így az írásra kevesebb energiám és - a teljes őszinteség kedvéért bevallom, hogy - ihletem maradt. Ennek következménye az is, hogy a blogokat elhanyagoltam, és ez különösen igaz az év második felére. Nálam mindig az ősz és a tél az az időszak, amikor a legtöbb teendőm van, és ezek most elvonták a figyelmemet. Mindezek ellenére azért szeretném, ha tudnátok, hogy semmi sincs elfelejtve, úgyhogy: ami késik, nem múlik. (Bocsánat a közhelyekért!) Sőt, annyit el is árulhatok nektek, hogy már régóta dolgozom egy nagyobb projekten, ami nem másról szól, mint arról, hogy a jelenlegi oldalaimat egy helyen kezelhessem és így talán nem esek abba a hibába, hogy amíg egyikre nagyobb figyelmet szentelek, a másikat elhanyagolom. Ám megtalálni ehhez a megfelelő arculatot nem olyan könnyű, mint amilyennek hangzik. Szóval még egy kis türelem, és remélem, kárpótlásként megteszi majd az új oldal. :)

- Nem tettem le a nyelvvizsgát

Bizony, a diplomámhoz szükséges szakmai nyelvvizsgát bár év elején tervezve volt, végül nem tettem le. Nincs igazán értelme fejtegetni ennek okait, mert mind csak olcsó kifogásnak tűnnének. Minden esetre, jövő évre is egyik legfőbb célnak ezt tűztem ki.

- Nem írtam meg a történeteim nagy részét

Az első blogomat, a Csillagtörténeteket kifejezetten a írásaim publikálása miatt hoztam létre. IDE kattintva eléritek az oldalt. Itt olvashatjátok a Sagittarius első részét, amit végül sikerült befejeznem, azonban sajnos a folytatás még várat magára. Az eddig tervezett történet egy részével nem vagyok elégedett, mivel azonban egy kardinális kérdésről van szó, ezért amíg ezt nem találom ki, addig sajnos a történetet sem tudom rendesen megírni. Emellett Az Elhagyott címmel ellátott másik regény tervezetem megvalósítása is lassabban halad, bár ennek oka miatt kevésbé tudok bosszankodni. Ugyanis annyi plusz információ, cselekmény, sőt, szereplő jut eszembe ehhez a történethez, hogy egyelőre a bőség zavarában vagyok. Bízom benne, hogy a trilógiának tervezett sorozat első részét azért jövőre meg tudom már írni - vagy legalább a publikálást el tudom majd kezdeni a blogon. Szóval rengeteg, az írással kapcsolatos tervet nem sikerült megvalósítanom az idén, de őszintén bízom benne, hogy jövőre behozom majd a lemaradást.

7. A legjobb beszerzéseim 2018-ban

- 4Ocean karkötők

Forrás: saját fotó
A Föld napja alkalmából írtam egy bejegyzést (ITT olvasható), amiben említésre került a 4Ocean szervezet. Ők fő célul azt tűzték ki, hogy megtisztítják az óceánokat a műanyag szemeteinktől. Annak érdekében, hogy még nagyobb támogatást kapjanak, minden hónapban bemutatnak egy új karkötőt, amit egy másik, hasonló jótékony célokat képviselő szervezettel együtt adnak el. Ezeket a karkötőket a kihalászott és újrahasznosított műanyagokból készítik, és minden hónapban új színűt lehet venni. Én eddig kettőt szereztem be: egy átlátszót, ami a 4Ocean mellett a jegesmedvék túlélését támogató szervezet munkáját támogatja, és egy kéket, amivel a bálnák megmentését tudtam anyagilag kicsit segíteni. Azon kívül, hogy szerintem a haosnló jótékonyság kötelességünk, hiszen a mi szemetelésünknek köszönhető az, hogy a természet körülöttünk haldoklik, egy ilyen apró gesztus, anyagi támogatás ezek felé a szervezetek felé igazán felemelő érzés tud lenni. A különböző termékeket, és a szervezet munkájáról bővebb információkat az alábbi linkre kattintva nézhetitek meg: https://4ocean.com/

- Ebook

Igen, tisztában vagyok vele, hogy egy elektronikai kütyü nem helyettesítheti a könyvek illatát és azt az érzést, amikor a kezedben foghatsz egy regényt, ami egy teljesen új világot zár magába. Nem is szeretnék ebook kontra könyvek vitát indítani. Soha nem tudtam csak az egyik oldal mellé állni. Ha valaki, hát én igazán értem, miért jó a "hús-vér" könyv lapjait forgatni, de kénytelen voltam belátni, hogy nem csak kényelmi, de anyagi megfontolásból is jobban járok, ha beszerzek egy ebookot. Ugyanis sajnos nem költhetem a teljes fizetésemet könyvekre, az ebookra azonban szerezhetek olcsóbban, vagy akár teljesen ingyen is könyveket. Emellett sokat utazom, és kényelmesebb egy alig néhány kilós és pár centis ebookot magammal vinni, mint egy vastag könyvet. Sőt, utazásra az ebooknak köszönhetően egyszerre akár ötven könyvet is magammal vihetek, így ha valami máshoz jön meg a kedvem, azt is "elő tudom venni". Szóval én tényleg az idei évem egyik legokosabb beszerzésének minősítem ezt.

- Könyvespolc

Nem kérdés, hogy az ebook ellenére temérdek könyvem van, amiknek a tárolása már komoly fejtörést okoz. Pontosan ennek köszönhető, hogy egy egyszerű, de minden igényemnek megfelelő könyvespolcot sikerült beszereznem. Azzal ugyan nem számoltam, hogy karácsonyra is mindenkitől könyveket kértem, így a jelenlegi állományom bővülni fog, úgyhogy lehet újabb polcot kell majd vásárolnom a közel jövőben... :/

Forrás: Pinterest
A 2018-as év sokkal többet tartogatott számomra, mint azt elképzelni mertem volna. Régi-új baráti kapcsolatok elevenedtek fel, sok gyönyörű várost láttam, rengeteg színes, izgalmas, váratlan és felemelő élményben volt részem! Tény, hogy sok mindenre nem jutott idő, amire szerettem volna. Koncentrálhatnék azokra a dolgokra, amiket év elején megfogadtam, de végül nem lett belőlük semmi, de ugyan, mit nyernék vele? Egy kis gyomorgörcsöt és fejfájást biztosan. Tudatosan irányítom a gondolataimat az olyan események felé, amikre nem számítottam, mégis csodálatos, hogy megtörténtek velem.

Minden év, minden nap, sőt, minden apró pillanat alakít rajtunk egy kicsit. Úgy érzem, 2018 valóban nagyon sokat alakított rajtam, és én ezért mindig örömmel fogok visszaemlékezni erre az évre.

Remélem, ti is egy fantasztikus évet hagytok a hátatok mögött! Ti mire emlékeztek vissza a legszívesebben? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése